Jezus wast de voeten van Zijn apostelen

De avond der voetenwassing, ookwel Witte Donderdag genoemd, herrinnerd ons aan de gebeurtenissen van Joh. 13:1-30 waarin Jezus de voeten van Zijn apostelen wast.
De speciale kerkdienst is op 1 april 2010 en begint om 19:00 uur.
De kern van deze gebeurtenis is nederigheid. Jezus, de Koning der koningen, heeft zichzelf nederig getoond door de voeten van Zijn eigen apostelen te wassen. Zelfs toen Petrus weigerde om zijn voeten te laten wassen met de woorden: “U wilt toch niet mijn voeten wassen, Heer?”, antwoordde Jezus “Wat Ik doe, begrijp je nu nog niet, maar later zul je het wel begrijpen. (..) Als ik ze niet mag wassen, kun je niet bij mij horen”.
De reden waarom binnen onze kerk de priester de voeten van de diakenen wast, is om deze woorden van Jezus: “Ik heb een voorbeeld gegeven; wat ik voor jullie heb gedaan, moeten jullie ook doen”.

Thumbnail image Thumbnail image
Thumbnail image