Ons kerkgebouw is een Monumenten en heeft bescherming en instandhouding nodig. Het onderhoud en het herstel van ons kerkgebouw die van algemeen belang is door haar historische, volkskundige en artistieke waarde (monument) heeft uw steun nodig. De Moeder Godskerk (gesticht onder de naam “de Onze Lieve Vrouwekerk”) is gesticht als kapel bij het klooster van de paters Redemptoristen aan de Keizersgracht 218 te Amsterdam. Dit klooster was een van de eerste die sinds de reformatie in Holland werden opgericht en werd op 5 november 1850 ingewijd. De eerste steen van de kerk, gebouwd naast het klooster, werd gelegd op 18 april 1853. De kerk werd op 21 november 1854 in gebruik genomen.

Meer informatie over de geschiedenis van de kerk is hier te vinden.

Steun ons

Graag vragen wij u om ons te steunen met wat u kunt missen. Dit kan door op deze link te klikken, of via de onderstaande QR code

Doe een gift aan de kerk

Het kerkbestuur heeft de algemene eindverantwoordelijkheid voor het in stand houden van een levende parochie. Dat doet zij door zoveel mogelijk leden te betrekken bij het plaatselijk werk en het organiseren van allerlei activiteiten voor jong en oud.

Voor deze activiteiten hebben wij uw steun nodig:
– Madrashto (doordeweeks- en zaterdagmiddag) les in kerkelijke liturgie
– Overige activiteiten voor kinderen, jongeren, ouderen, vaders en moeders;
– Heiligen viering van de kerk (shahro);

Het steunen van de kerk kan gedaan worden via deze link of via de volgende QR code op uw mobiel: